پیشرفت و موانع پیشرفت ایران : وبسایت شخصی محمدعلی اثنی عشری

  • محمدعلی اثنی عشری : تعامل گسترده با کشورها و مردم جهان به نوعی همان جهانی شدن است . بسیارخوب ...اما حتماً مسئولین محترم و مردم میدانند که تحقق این رهنمود و راهبرد ؛ ملزوماتی دارد که مشغول تنظیم نظرات خود در این خصوص هستم
  • کولبری و دستفروشی معضل نیست ! نیاز جامعه است. مدیریت کارآمد و ساماندهی میخواهد.
  • محمدعلی اثنی عشری : تعامل گسترده با کشورها و مردم جهان به نوعی همان جهانی شدن است . بسیارخوب ...اما حتماً مسئولین محترم و مردم میدانند که تحقق این رهنمود و راهبرد ؛ ملزوماتی دارد که مشغول تنظیم نظرات خود در این خصوص هستم

    تعامل گسترده با کشورها و مردم جهان به نوعی همان جهانی شدن است . بسیارخوب ...اما حتماً مسئولین محترم و مردم میدانند که تحقق این رهنمود و راهبرد ؛ ملزوماتی دارد که مشغول تنظیم نظرات خود در این خصوص هستم

تاریخ ایجاد در 04 شهریور 1398 نوشته شده توسط محمدعلی اثنی عشری
ROOT»
نمایش از 04 شهریور 1398 بازدید: 133

 مشخصات افراد خودنما در صفحات مجازی شامل پرحرفی، خودافشاگری، عدم تحمل تنهایی، جلب توجه کردن، هیجانی کردن حرکات نمایشی، برانگیختگی‌های جنسی، تحریک‌پذیری، رفتار توجه‌طلبانه، متظاهرانه و پرزرق و برق و ...

  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
علل خودنمایی افراد در صفحات مجازی چیست

دختر ,ایرانی ,نوزده ساله ,تلفنم تو استوری اینستاگرام وپرحرفی، خودافشاگری، عدم تحمل تنهایی، جلب توجه کردن، هیجانی کردن حرکات نمایشی، برانگیختگی‌های جنسی، تحریک‌پذیری، رفتار توجه‌طلبانه، متظاهرانه و پرزرق و برق, غالب, زنان, اگر در کانون توجه نباشند, یا تحسین و تایید نشوند، تندخو شده، زیر گریه زده و دیگران را ملامت می‌کنند!

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ با مروری بر صفحات مجازی مانند صفحات اینستاگرام و ... شاهد افرادی هستیم که با تصاویر و کلیپ‌هایی در حال نمایش و خودنمایی از چهره و ادا و اطوارهای خویش هستند!

افرادی که عموماً واجد این صفات شخصیتی هم هستند:

پرحرفی، خودافشاگری، عدم تحمل تنهایی، جلب توجه کردن، هیجانی کردن حرکات نمایشی، برانگیختگی‌های جنسی، تحریک‌پذیری، رفتار توجه‌طلبانه، متظاهرانه و پرزرق و برق

این افراد اگر در کانون توجه نباشند یا تحسین و تایید نشوند، تندخو شده، زیر گریه زده و دیگران را ملامت می‌کنند!

اما علل این نمایش چیست!؟

1) اصولاً آدمی بدنبال دیده شدن است که اگر از زمان کودکی صحیح شکل گرفته و تربیت شده باشد، باعث افزایش اعتماد به‌نفس، خودباوری، استقلال و بروز خلاقیت‌های رفتاری زندگی بعدی خواهد شد.

2) ریشه خودنمایی و بروز مانورهای پر‌زرق و برق از طریق آرایش‌های غلیظ و شدید و لباس پوشیدن و ادا و اطوار‌های رفتاری هنگام برخورد با دیگران را باید از دوران کودکی جستجو کرد.

محرومیت‌های دوران کودکی تبدیل به "عقده درونی" شده و چنین شخصی با به نمایش گذاشتن خود، کمبود‌های خود را جبران می‌کند؛ نبود محبت و توجه کافی در دوران کودکی در خانواده، در این حالت شخصیت کودک چون محبت لازم را نگرفته، آسیب دیده و در طول دوران زندگی، احساس نیاز به توجه، مهر و محبت دیگران دارد.

از طرفی؛ توجه و محبت بیش از حد و اندازه، کودک را لوس و پرتوقع می‌کند؛ در چنین خانواده‌هایی بچه‌ها را نمایشی بار می‌آورند.

3) اختلال در هویت

4) کمرنگ شدن ارزشها، عدم توجه به اخلاق درونی و صفات نیک و ارزشمند انسانی

5) تشویق رفتارهای نمایشی از طرف جامعه

6) ارزش‌مداری و تایید دلربایی، جذابیت‌های ظاهری و اغواگری و عشوه‌گری در جامعه

7) به هر مقدار که رفتار و عملکرد فردی در دنیای واقعی نادیده گرفته شوند، به همان میزان روی به نمایش در دنیای مجازی خواهد آورد.

8) همه‌گیری پدیده زشت "فخرفروشی"

9) ضعف اعتماد به‌نفس و خودکم‌بینی این افراد، آنها را از داشته‌های درونی و واقعی خود غافل کرده و رو به ظاهرسازی و جلب توجه می‌آورند.

اشاره ای کوتاه به چند راهکار:
 ـ تقویت ارزشهای معنوی

ـ آموزش مهارتهای زندگی در راستای افزایش اعتماد به‌نفس از دوران کودکی

ـ این افراد اغلب از احساسات واقعی خود بی‌خبرند و تبیین  احساسات درونی آنها فرآیند درمانی مهمی است.

ـ اصلاح روشهای تربیت فرزند

ـ تاکید و تمرین بر داشته‌های واقعی خویش با بروز خلاقیت‌های علمی، هنری، ورزشی و ...

دکتر علیرضا سفیدچیان؛ روانپزشک

بیشتر بخوانید:

محمدعلی اثنی عشری:

 

ژا ن ژاک رسو مینویسد: ملتها همانی میشوند که حکومتهایشان میخواهند!! رفع موانع و راه حلها:

 

1-     کشور ایران 5% منابع طبیعی دنیا را دارد و فقط 1% جمعیت آنرا !! مهمتر از منابع طبیعی ؛ نیروی انسانی باهوش ؛ غالیا اهل کنجکاوی و نو آوری ؛ سخت کوش وبامهارت و ... پس مشگل ؛ کجاست؟

الف : مدیریت برمنابع و داشته ها و علت العلل حکومت و کارگزاران بعضاً ناتوان ؛ نالایق و اهل فساد و رانت و رشوه هستند!

ب : آنچه که مربوط به مردم میشود عبارتست از پایین آوردن توقعات ؛ برگشتن به طبیعت شامل دامپروری , کشاورزی و دختران و زنان هم همان کارهایی که اجداد ما میکردند ...چند خاله داشتم همیشه یا پای دار قالی بودند ؛ یا در رسیدگی به دام و طیور و پرورش و نگهداری جوجه و مرغ ؛ ویا با همان امکانات سنتی ؛ تابستانها توشه و مخلفات سفره سال مثل درست کردن رب گوجه فرنگی ؛ چارقت بافی و دوختن لباس خود و خانواده و ...مردان و پسران هم که از کار و تلاش غوغا میکردند ...کاشتن گوجه ؛ خیار ؛ گندم ؛ جو ؛ برنج , داشتن و به چراگاه بردن گوسفندان و تهیه علوفه برای زمستانِ دام و طیور یادم هست از پشم گوسفندان ؛ شال کلاه هم می بافتند و ...حالا چی؟ !! آیا دختران و پسران ؛ حاضرند یا یعضی از همان کارها و یا از نوع امروزی آنها را انجام دهند ؟؟

و ...و ...

 دوباری که به کشور هندوستان سفر کردم ...به عینه همه اینها را دیدم ...لیاسی را میپوشیدند که خود تهیه میکردند ؛ خوراکی را میخوردند که خود تولید و آماده میکردند و ...

2 – علت العلل مشکلات معیشتی و بی رونقی  کار تولید ؛ حکومت و کارگزاران ناکارآمد و نظام ­­­بوروکراتیک و فشل آن است !!

آقایون به اسم نظارت !! روزگار تولید کننده ؛ کارخانه دار واصحاب کسب و کار راسیاه کرده اید !!!

 
تاریخ ایجاد در 02 شهریور 1398 نوشته شده توسط محمدعلی اثنی عشری
ROOT»
نمایش از 02 شهریور 1398 بازدید: 122

 

آدمی که توبه می‌کند آدم بزرگی است، اما چه کسی امروز دلش می‌خواهد بزرگ باشد بی آن که دیده شود؟

  • «آدمی که توبه می‌کند آدم بزرگی است، اما چه کسی امروز دلش می‌خواهد بزرگ باشد بی آن که دیده شود؟»[۱]
  • «زمانی که آدم فکری بلند و دلی پَست دارد، چیزهای بزرگی می‌نویسد و اعمال حقیری انجام می‌دهد.»
  • «تراژدی این نیست که تنها باشی، بلکه این است که نتوانی تنها باشی.»
  • «در حسرت زندگیِ دیگران. برای این است که از بیرون که نگاه می‌کنی، زندگیِ دیگران یک کل است که وحدت دارد، اما زندگیِ خودمان که از درون نگاهش می‌کنیم، همه‌اش تکه‌تکه و پاره‌پاره به نظر می‌آید. هنوز هم در پیِ سرابِ وحدت می‌دویم.»
  • «تمدن در کمی و بیشی ظرافت و پالودگی نیست، بلکه در وجدان مشترک یک ملت نهفته‌است.»
  • «چه کسی بر ما شهادت خواهد داد؟ آثارمان. افسوس! چه کسی؟ هیچ‌کس. هیچ‌کس. مگر آن دوستانی که ما را در لحظهٔ لطف و عطا دیده‌اند، لحظه ای که قلب به‌طور کامل خودش را وقف دیگری می‌کند. یعنی آن‌هایی که ما را دوست می‌دارند؛ ولی عشق، ساکت است: هر انسانی ناشناخته از این جهان می‌رود.»
  • «کسی را نمی‌شناسم که به اندازهٔ من برای دیگران احساسی بیش از آنچه برای خود دارد، داشته باشد، زیرا که ترحم راحتم نمی‌گذارد.»
  • «نسلی که درد پول دارد و ملال دل.»
 
تاریخ ایجاد در 31 مرداد 1398 نوشته شده توسط محمدعلی اثنی عشری
ROOT»
نمایش از 31 مرداد 1398 بازدید: 112

تعریف چرخه عمر چیست؟

چرخه عمر به مجموعه‌ای از اتفاقات گفته می‌شود که یک محصول جدید را به وجود می‌آورد، به رشد می‌رساند تا به یک محصول بالغ و درنتیجه تولید انبوه برسد و درنهایت نیز با کاهش تولید روبه‌رو شود. رایج‌ترین گام‌ها در چرخه عمر محصول شامل مراحل زیر می‌شوند:

  • مرحله توسعه محصول: شامل تحلیل بازار، تولید محصول، تصویرسازی (کانسپشن) و آزمایش.
  • مرحله معرفی به بازار: توزیع اولیه محصول، معمولاً با تبلیغات بالا.
  • مرحله رشد: رشد فروش به شکل پرشتاب افزایش پیدا می‌کند و با افزایش فروش در هرسال روبرو می‌شود. همچنان که سطح تولید افزایش می‌یابد، حاشیه‌های ناخالص باید به شکل ثابتی کاهش یابند و هر واحد از محصول سودآوری کمتری خواهد داشت. افزایش رقابت هم محتمل است.
  • مرحله بلوغ: محصول به بالاترین چرخه تقاضای خود خواهد رسید و هزینهبیشتر برای تبلیغات هیچ تأثیری (تأثیر کمی) بر افزایش تقاضا نخواهد داشت.
  • مرحله افول/ثبات: اینجا نقطه‌ای است که محصول به بالاترین تقاضا رسیده و یا آن را پشت سر گذاشته است. در اینجا، تقاضا یا ثابت خواهد ماند یا به آهستگی کاهش خواهد یافت چون محصول جدیدتر آن را منسوخ خواهد کرد.

خواندن این کتاب به هر فردی که می‌خواهد از تغییرات آینده جا نماند توصیه می‌شود؛ و برای آمادگی در مقابله با تغییرات شگرفی که در عصر دیجیتالی در حال رخ دادن است می‌شوید.

اگر قرار باشد تغییری هم صورت بگیرد فقط باید وضع ر ا «بهتر از گذشته» کند نه«متفاوت» و با خواندن این کتاب باید این رویکرد را تغییر داد.

هنگامی‌که جهان پیرامون ما تغییر می‌کند ما نیز باید متحول شویم و بقولی برای آنکه اوضاع همان‌طور که هست بماند، ناگزیر باید تغییر کند.

در این کتاب چطور باید جوانان را برای دنیایی که هنوز وجود ندارد و قابل پیش‌بینی هم نیست باید آماده کرد؟ آشنا می‌شوید.

تغییر الگوواره: مشکل واقعی آن است که این دگرگونی زمانی باید آغاز شود که منحنی اول هنوز در حال پیشروی است، یعنی آن‌ها که مسئولیت منحنی اول را بر عهده داشته‌اند، باید تفکری متفاوت را در باره آینده آغاز کنند و فرصت بیشتری به دیگران بدهند تا راه را به‌سوی منحنی جدید بگشایند.

فلسفه منحنی دوم در همه عرصه‌های زندگی قابل بهره‌برداری است.

بنابراین مخاطب این کتاب نسل بعدی است. .... ادامه را اینجا کلیک کنید

 
برای حمایت از ما امتیاز دهید
جوملا یک نرم افزار رایگان کد باز است که تحت قانون GNU/GPL کار می کند.