یارب نظرتو برنگردد        برگشتن روزگار، سهل است

پیشرفت و موانع پیشرفت ایران : وبسایت شخصی محمدعلی اثنی عشری

  • محمدعلی اثنی عشری : تعامل گسترده با کشورها و مردم جهان به نوعی همان جهانی شدن است . بسیارخوب ...اما حتماً مسئولین محترم و مردم میدانند که تحقق این رهنمود و راهبرد ؛ ملزوماتی دارد که مشغول تنظیم نظرات خود در این خصوص هستم
  • کولبری و دستفروشی معضل نیست ! نیاز جامعه است. مدیریت کارآمد و ساماندهی میخواهد.
  • محمدعلی اثنی عشری : تعامل گسترده با کشورها و مردم جهان به نوعی همان جهانی شدن است . بسیارخوب ...اما حتماً مسئولین محترم و مردم میدانند که تحقق این رهنمود و راهبرد ؛ ملزوماتی دارد که مشغول تنظیم نظرات خود در این خصوص هستم

    تعامل گسترده با کشورها و مردم جهان به نوعی همان جهانی شدن است . بسیارخوب ...اما حتماً مسئولین محترم و مردم میدانند که تحقق این رهنمود و راهبرد ؛ ملزوماتی دارد که مشغول تنظیم نظرات خود در این خصوص هستم

تعریف چرخه عمر چیست؟ پروفسور, چارلز هندی, نوسازی, پدر علم مدیریت انگلستان, اقتصادی اجتماعی, جوامع

نوشته شده توسط محمدعلی اثنی عشری on .

تعریف چرخه عمر چیست؟

چرخه عمر به مجموعه‌ای از اتفاقات گفته می‌شود که یک محصول جدید را به وجود می‌آورد، به رشد می‌رساند تا به یک محصول بالغ و درنتیجه تولید انبوه برسد و درنهایت نیز با کاهش تولید روبه‌رو شود. رایج‌ترین گام‌ها در چرخه عمر محصول شامل مراحل زیر می‌شوند:

  • مرحله توسعه محصول: شامل تحلیل بازار، تولید محصول، تصویرسازی (کانسپشن) و آزمایش.
  • مرحله معرفی به بازار: توزیع اولیه محصول، معمولاً با تبلیغات بالا.
  • مرحله رشد: رشد فروش به شکل پرشتاب افزایش پیدا می‌کند و با افزایش فروش در هرسال روبرو می‌شود. همچنان که سطح تولید افزایش می‌یابد، حاشیه‌های ناخالص باید به شکل ثابتی کاهش یابند و هر واحد از محصول سودآوری کمتری خواهد داشت. افزایش رقابت هم محتمل است.
  • مرحله بلوغ: محصول به بالاترین چرخه تقاضای خود خواهد رسید و هزینهبیشتر برای تبلیغات هیچ تأثیری (تأثیر کمی) بر افزایش تقاضا نخواهد داشت.
  • مرحله افول/ثبات: اینجا نقطه‌ای است که محصول به بالاترین تقاضا رسیده و یا آن را پشت سر گذاشته است. در اینجا، تقاضا یا ثابت خواهد ماند یا به آهستگی کاهش خواهد یافت چون محصول جدیدتر آن را منسوخ خواهد کرد.

خواندن این کتاب به هر فردی که می‌خواهد از تغییرات آینده جا نماند توصیه می‌شود؛ و برای آمادگی در مقابله با تغییرات شگرفی که در عصر دیجیتالی در حال رخ دادن است می‌شوید.

اگر قرار باشد تغییری هم صورت بگیرد فقط باید وضع ر ا «بهتر از گذشته» کند نه«متفاوت» و با خواندن این کتاب باید این رویکرد را تغییر داد.

هنگامی‌که جهان پیرامون ما تغییر می‌کند ما نیز باید متحول شویم و بقولی برای آنکه اوضاع همان‌طور که هست بماند، ناگزیر باید تغییر کند.

در این کتاب چطور باید جوانان را برای دنیایی که هنوز وجود ندارد و قابل پیش‌بینی هم نیست باید آماده کرد؟ آشنا می‌شوید.

تغییر الگوواره: مشکل واقعی آن است که این دگرگونی زمانی باید آغاز شود که منحنی اول هنوز در حال پیشروی است، یعنی آن‌ها که مسئولیت منحنی اول را بر عهده داشته‌اند، باید تفکری متفاوت را در باره آینده آغاز کنند و فرصت بیشتری به دیگران بدهند تا راه را به‌سوی منحنی جدید بگشایند.

فلسفه منحنی دوم در همه عرصه‌های زندگی قابل بهره‌برداری است.

بنابراین مخاطب این کتاب نسل بعدی است. .... ادامه را اینجا کلیک کنید

تعریف چرخه عمر چیست؟: خلاصه انتخابی سلجوقی از کتاب منحنی دوم:

نوشته شده توسط محمدعلی اثنی عشری on .

تعریف چرخه عمر چیست؟

چرخه عمر به مجموعه‌ای از اتفاقات گفته می‌شود که یک محصول جدید را به وجود می‌آورد، به رشد می‌رساند تا به یک محصول بالغ و درنتیجه تولید انبوه برسد و درنهایت نیز با کاهش تولید روبه‌رو شود. رایج‌ترین گام‌ها در چرخه عمر محصول شامل مراحل زیر می‌شوند:

  • مرحله توسعه محصول: شامل تحلیل بازار، تولید محصول، تصویرسازی (کانسپشن) و آزمایش.
  • مرحله معرفی به بازار: توزیع اولیه محصول، معمولاً با تبلیغات بالا.
  • مرحله رشد: رشد فروش به شکل پرشتاب افزایش پیدا می‌کند و با افزایش فروش در هرسال روبرو می‌شود. همچنان که سطح تولید افزایش می‌یابد، حاشیه‌های ناخالص باید به شکل ثابتی کاهش یابند و هر واحد از محصول سودآوری کمتری خواهد داشت. افزایش رقابت هم محتمل است.
  • مرحله بلوغ: محصول به بالاترین چرخه تقاضای خود خواهد رسید و هزینهبیشتر برای تبلیغات هیچ تأثیری (تأثیر کمی) بر افزایش تقاضا نخواهد داشت.
  • مرحله افول/ثبات: اینجا نقطه‌ای است که محصول به بالاترین تقاضا رسیده و یا آن را پشت سر گذاشته است. در اینجا، تقاضا یا ثابت خواهد ماند یا به آهستگی کاهش خواهد یافت چون محصول جدیدتر آن را منسوخ خواهد کرد.

خواندن این کتاب به هر فردی که می‌خواهد از تغییرات آینده جا نماند توصیه می‌شود؛ و برای آمادگی در مقابله با تغییرات شگرفی که در عصر دیجیتالی در حال رخ دادن است می‌شوید.

اگر قرار باشد تغییری هم صورت بگیرد فقط باید وضع ر ا «بهتر از گذشته» کند نه«متفاوت» و با خواندن این کتاب باید این رویکرد را تغییر داد.

هنگامی‌که جهان پیرامون ما تغییر می‌کند ما نیز باید متحول شویم و بقولی برای آنکه اوضاع همان‌طور که هست بماند، ناگزیر باید تغییر کند.

در این کتاب چطور باید جوانان را برای دنیایی که هنوز وجود ندارد و قابل پیش‌بینی هم نیست باید آماده کرد؟ آشنا می‌شوید.

نامه بابک داد به آیت الله علوی گرگانی آن عصای لرزان، محکم‌تر از این ایمان!

نوشته شده توسط محمدعلی اثنی عشری on .

,بابک داد ,آیت الله علوی گرگانی ,آن عصای لرزان، محکم‌تر از این ایمان! ,  مادرم از سادات حسینی بود و گفته‌ام «این قلم، وقف اوست»! این قلم وقفی، با احترام از آیت‌الله #علوی_گرگانی پرسشی دارد! امیدوارم این متن را به ایشان برسانند.  حضرت آیت‌الله! با احترام می‌خواهم بپرسم وقتی امام زمان(عج) در مورد «راضی نبودن از دوچرخه سواری بانوان» به شما می‌گفتند، در مورد «گناه سکوت علما در مقابل فسادها در حکومت دینی» چیزی نگفتند؟  من که از «سن آرزومندی» گذر کرده‌ام، اما حقیقتاً آرزو دارم جای شما بودم و از محضر ایشان چیزهایی می‌پرسیدم!  حال از شما  استدعا دارم بفرمایید برای نامه‌ی این پسر نوجوان معلول که حتی «شغل گل فروشی سر چهارراه» هم به او نداده بودند، چه پاسخی دارید؟ پسرک نوشته بود:  «…بالاخره از بی‌تابی خواهرم از گرسنگی، دیوانه شدم.… و رفتم و گذاشتم باز هم آن نامرد مرا دستمالی کند و به جایش یکی از نانهای خمیر که به مشتری نمی‌دهد، به من بدهد.… تا خودِ خانه گریه کردم، اما نگذاشتم صورتم را خواهرم ببیند! رسیدم و روی گاز گرمش کردم تا وسطش که خمیر است، برشته بشود. دادم نان را خورد. لقمه توی دهانش و بغض توی گلویش بود! آقای داد چرا…؟»  حضرت آیت‌الله! این قسمتی از نامه پسر بجه‌ای است که خود و خواهر کوچکش هر دو فرزند طلاقی هستند که با بیکاری پدر شروع شد و روی دست مادر فقیرشان ماندند!  این بچه در ادامه از من می‌پرسد: […آقای داد! چرا هیچ شبی حضرت علی از کوچه ما نمی‌گذرد و بر درِ خانه ما یک کیسه غذا نمی‌گذارد؟ چرا «لرزش عصای مرا نمی‌بینند»؛ وقتی آن نامرد از پشت فشارم می‌داد و لذت می‌برد؟… آیا خدا به خاطر این گناه ما را نفرین کرده؟! به خدا هر بار «از روی شلوار» بود و من هرگز نگذاشتم…]  حضرت آیت‌الله! منِ کمترین؛ «چو بید، بر سرِ ایمانِ خویش می‌لرزم»!  سالهای سال با وجوهات شرعی این مردم زندگی کردید و در این روزهای سخت، به جای آنکه در مورد «فسادهای حکومتی که به نام دین برپا شده» فریاد بزنید، ناگهان از عدم رضایت امام زمان از دوچرخه‌سواری زنان «خبر!» آورده‌اید؟  چرا آن پسر نوجوان که اینطور دردمند می‌نویسد، «ناامید از شماست» و برای منِ کمترین نامه می‌نویسد؟ والله اگر «عصایش که نجیبانه می‌لرزید» دل شما را نلرزانده، به ایمانتان، «شک کنید»!  حضرت آیت‌الله! به حضرت، سلام برسانید و بگویید از «سکوت عالِمان» به کجا شکایت کنیم؟  ➖پی‌نوشت:  ♦️مشکل این خانواده «رفع» شده است!♦️  همان زمان که این نامه را گرفتم، از چند نفر از رفقای متدین و شریفم خواهش کردم و آنان هم «نامحسوس» بررسی کردند و گفتند یک مادر است و یک دختر و پسرش (معلول) است. گفتم «خمس و زکات خود را به آنها می‌دهید؟» بی هیچ اگر و امایی پذیرفتند.  ▪️شماره حساب مادر پسرک نجیبم را گرفتم و حالا مدتی هست دوستانم «به شکل ناشناس» به حساب بانکی این خانواده به طور ماهانه، حدود دو میلیون واریز می‌کنند.  ▪️من «خدایِ آن پسرک نجیب» را بابت اعتمادی که برخی به من دارند، شکرگزارم. ای کاش مراجع محترم به جای نقل‌قول موهوم از امام زمان، اگر «فریاد حق‌طلبی» بلد نیستند، بر ایمان خود بلرزند و از این همه آه که آسمان ایران را سیاه کرده، بترسند!   ,بابک داد ,آیت الله علوی گرگانی  ,آن عصای لرزان، محکم‌تر از این ایمان! ,

مادرم از سادات حسینی بود و گفته‌ام «این قلم، وقف اوست»! این قلم وقفی، با احترام از آیت‌الله #علوی_گرگانی پرسشی دارد! امیدوارم این متن را به ایشان برسانند.

حضرت آیت‌الله! با احترام می‌خواهم بپرسم وقتی امام زمان(عج) در مورد «راضی نبودن از دوچرخه سواری بانوان» به شما می‌گفتند، در مورد «گناه سکوت علما در مقابل فسادها در حکومت دینی» چیزی نگفتند؟

من که از «سن آرزومندی» گذر کرده‌ام، اما حقیقتاً آرزو دارم جای شما بودم و از محضر ایشان چیزهایی می‌پرسیدم!

حال از شما  استدعا دارم بفرمایید برای نامه‌ی این پسر نوجوان معلول که حتی «شغل گل فروشی سر چهارراه» هم به او نداده بودند، چه پاسخی دارید؟ پسرک نوشته بود:

«…بالاخره از بی‌تابی خواهرم از گرسنگی، دیوانه شدم.… و رفتم و گذاشتم باز هم آن نامرد مرا دستمالی کند و به جایش یکی از نانهای خمیر که به مشتری نمی‌دهد، به من بدهد.… تا خودِ خانه گریه کردم، اما نگذاشتم صورتم را خواهرم ببیند! رسیدم و روی گاز گرمش کردم تا وسطش که خمیر است، برشته بشود. دادم نان را خورد. لقمه توی دهانش و بغض توی گلویش بود! آقای داد چرا…؟»

حضرت آیت‌الله! این قسمتی از نامه پسر بجه‌ای است که خود و خواهر کوچکش هر دو فرزند طلاقی هستند که با بیکاری پدر شروع شد و روی دست مادر فقیرشان ماندند!

این بچه در ادامه از من می‌پرسد: […آقای داد! چرا هیچ شبی حضرت علی از کوچه ما نمی‌گذرد و بر درِ خانه ما یک کیسه غذا نمی‌گذارد؟ چرا «لرزش عصای مرا نمی‌بینند»؛ وقتی آن نامرد از پشت فشارم می‌داد و لذت می‌برد؟… آیا خدا به خاطر این گناه ما را نفرین کرده؟! به خدا هر بار «از روی شلوار» بود و من هرگز نگذاشتم…]

حضرت آیت‌الله! منِ کمترین؛ «چو بید، بر سرِ ایمانِ خویش می‌لرزم»!

ظریف: وظیفه داریم باری از دوش مردم برداریم/ صاحب اختیار مردم نیستیم

نوشته شده توسط محمدعلی اثنی عشری on .

ظرریفوی خطاب به خانواده‌های شهدا و ایثارگران ادامه داد: گوارای‌تان باد آن چه را که به دست آوردید و به خاطر این تلاش ها و فداکاری‌ها ما را همیشه شرمنده راه و رفتار خود کردید. همه مردم ایران وامدار ایثارگران، شهدا ، خانواده‌های آنها و آزادگان هستند؛ چرا که شما با تلاش و فداکاری تان  کشور را در برابر تجاوز بیگانگان حفظ کردید.

 

در روز ۲۶ مرداد ۱۳۶۹ اولین گروه آزادگان ایرانی پس از سال‌ها اسارت در زندان‌های رژیم بعث عراق با ورود به کشور به جمع خانواده‌های خود بازگشتند.

نوشته شده توسط محمدعلی اثنی عشری ON 25 مرداد 1398.

محمد جواد ظریف صبح روز شنبه در کنگره ملی الماس‌های درخشان با تاکید بر این که همه ما وامدار ایثارگران، شهدا و خانواده‌های آنها هستیم، تاکید کرد: ما (مسئولان) نباید در پس مقاومت مردم پنهان شویم و هزینه‌ای بر مقاومت مردم تحمیل کنیم.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان در سخنان خود در این کنگره که با حضور خانواده‌های شهدا و همچنین آزادگان کشور به مناسبت فرارسیدن سالروز بازگشت آزادگان دفاع مقدس به کشور در حوزه هنری تهران برگزار شده بود گفت: 26 مرداد ماه امسال روز نمادینی است، بین دو عید بزرگ قرار گرفته است و آزادگان سرافراز کشورمان و دیگر ایثارگران ما نماد امروز این دو عید هستند. عید قربان، عید ایثارگری و فداکاری و از خودگذشتگی است و عید غدیر عید ولایت است. شما برای اطاعت از ولی امر همه چیز خود را در طبق ایثار قرار دادیم و به جبهه‌های دفاع مقدس برای دفاع از میهن و منافع مردم رفتیم.

وی خطاب به خانواده‌های شهدا و ایثارگران ادامه داد: گوارای‌تان باد آن چه را که به دست آوردید و به خاطر این تلاش ها و فداکاری‌ها ما را همیشه شرمنده راه و رفتار خود کردید. همه مردم ایران وامدار ایثارگران، شهدا ، خانواده‌های آنها و آزادگان هستند؛ چرا که شما با تلاش و فداکاری تان  کشور را در برابر تجاوز بیگانگان حفظ کردید.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان در همین راستا گفت: آن چه که اکنون ایران در برابر تمام ناملایمات، سختی‌ها و فشارها حفظ کرده و باعث شده که این کشور به سمت جلو حرکت کند و در برابر زورگویان تسلیم نشود همین فرهنگ ایثار و شهادت است که شما عزیران بهترین نمونه آن هست

مقالات دیگر...

قیمت روزانه طلا و ارز

 

جدول قیمت روزانه ارز